Ritverslag van Jacqueline Visser en Joop van der Werff.

Na een relaxte aanrijroute via Luxemburg, een beregezellige welkomstborrel en een heerlijk eerste diner op de zaterdag, was het zondag tijd om met de route door het mooie Elzasgebied te beginnen. Maar net als vorig jaar, waren er weer enkele dames die de ochtend sportief begonnen met een fikse wandeling in de nabijheid van het hotel, via spannende en soms steile bospaadjes en door de wijnvelden weer terug.

Frank36Na een verkwikkende douche en een heerlijk ontbijt, stapten we in onze roadster, kapje open, want het was prachtig weer en reden we ons dorpje St. Hippolyte uit. Het ginFrank33g meteen al stevig bergopwaarts naar Kasteel Haut Koeningsbourg. Omdat het uitzicht hier werkelijk schitterend was, hebben we hier al meteen onze eerste stop ingelast. Het kasteel was prachtig en na een korte bezichtiging gingen we weer verder. De weergoden waren ons goed gezind, want de zon scheen volop en de temperatuur liep al snel op naar zomerse waarden…heerlijk!!!

Na ongeveer anderhalf uur te hebben gereden, vonden we een leuk terras voor de koffiepauze. Hier hadden we een supermooi uitzicht over de wijnvelden….de koffie en bijbehorende lekkernijen smaakten voortreffelijk, zodat we vervolgens tevreden weer op pad gingen. We passeerden de plaatsjes Barr, St. Odille en kwamen vervolgens in Obernai.Hier hebben we de bolides weer geparkeerd en zijn op zoek gegaan naar een lunchplekje. Helaas, omdat het zondag was, en blijkbaar iedereen dan buiteFrank34n de deur luncht, was er geen plaats meer op een terras…..maar het eten was goed, dat dan weer wel!!!!!Frank35

We hadden nog ruim 100 km te rijden deze dag, dus maar snel weer onderweg….via plaatsjes als Mutzig , Wisches enz. kwamen we uiteindelijk bij Struthof, een voormalig strafkamp en militaire begraafplaats op een heuvel. Wat een indrukwekkende plek, er was zelfs nog een galg te zien…..echt kippenvel (ook door de frisse wind die plots opstak)…. Natuurlijk kunnen wij ons niet voorstellen wat de mensen daar allemaal moeten hebben doorstaan, maar je krijgt er wel een goed beeld van.

Vanaf deze stop op ruim 1000 m. daalden we weer af richting de Col de Steige, op ongeveer 540m. Dit was een heerlijk slingerweggetje, waarop de mannen weer even lekker konden skeure. Op zo’n 20 km voor onze eindbestemming, waren er enkele bolides inmiddels behoorlijk dorstig geworden, en dus werd er ff geslurpt aan de slangetjes en konden we allemaal ons hotel weer halen.

Gelukkig bleef het weer goed en hebben we deze zondag een echt schitterende route gereden, welke geweldig in elkaar is gezet door Marjolein en Edy, top gedaan hoor.

Jacqueline en Joop

Club Media

De website maakt gebruik van Google Analytics cookies. Er worden geen persoonsgegevens opgeslagen.